søndag 31. mai 2009

Kuttet av seg penis for å slippe giftemål

Ikke bare jenter sliter med tvangsekteskap. Den 25 års gamle Egypteren ble så desperat av tanken på å gifte seg med den foreldrene valgte at han kuttet av seg penisen.

Tidligere var barn foreldres eiendom, og fortsatt kan de ha stor makt. Men idag annerkjenner de fleste kjærlighet som en viktig betingelse for et vellykket ekteskap, og den økonomiske gevinsten ekteskap kan gi er nedtonet. Det syns jeg er riktig.

Foreldre som elsker sine voksne barn bør gi dem friheten til å gjøre egne valg!

http://www.dagbladet.no/2009/05/31/nyheter/utenriks/arrangerte_ekteskap/ekteskap/6490662/

11 kommentarer:

  1. Jeg er stolt av den egyptiske fyren. Synd med kjønnsorganet, men kjærlighet overvinner alt. Til og med verkende tapt manndom.

    SvarSlett
  2. Litt drastisk, det vil jo bare gå utover han. Ikke noe sexliv å snakke om resten av livet.

    SvarSlett
  3. For en tapper mann.

    SvarSlett
  4. han vil nok angre lal chall!

    SvarSlett
  5. Ouch! Det der hørdest vondt ut!
    No meinar eg dessutan at ein 25-åring burde ha guts til å seie frå til foreldra sine at han ikkje ville gifte seg med den kvinna, for han skal jo vere vaksen og myndig i den alderen der.

    SvarSlett
  6. Enig med Lars Edvard, han burde ha stått opp mot foreldrene, han var gammel nok og kunne nok forsørge seg selv ettersom han hadde jobb. Da er det nok som oftest vanskeligere for jenter å nekte.

    SvarSlett
  7. Håper foreldrene fikk en kraftig lærepenge der..tvangsekteskap skal ikke forekomme. Arrangerte er greit nok, så lenge begge parter samtykker i det. Her gjorde den ene ikke det.

    SvarSlett
  8. That guy got ball... well not anymore

    SvarSlett
  9. Vel, det er ikke rom for feiltolkning av hva gutten mener iallefall, det er helt sikkert.

    Det er bra at unge personer gjør opprør mot arrangerte ekteskap i sine egne miljøer, men metoden er noe selvdestruktiv vil jeg tør å påstå.

    SvarSlett
  10. jeg lurer på hva han tenkte på da han gjore det jeg ;S det finnes jo andre løsninger, dette vil han jo angre på det stortsett fresten av livet ;S stakkars mann!

    SvarSlett
  11. Mange rare dyr i arken.......men jeg er mest spent på neste innlegg, når kommer det?

    *utålmodig*

    SvarSlett